Көкжөтел дегеніміз не?
49 ViewsЖоғарғы тыныс жолдарының шырышты қабығының зақымдалуымен және ауыр жөтелдің пайда болуымен сипатталатын жедел инфекция көкжөтел деп аталады. Көкжөтел — жоғарғы тыныс жолдарының шырышты қабығын…
2023 жылғы мемлекеттік сатып алу рәсімдерінің камералдық бақылау қорытындысы
Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі ішкі мемлекеттік аудит комитетінің Жамбыл облысы бойынша ішкі мемлекеттік аудит департаменті (бұдан әрі – Департамент) Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2015 жылғы 30 қарашадағы № 598 «Камералдық бақылау жүргізу қағидаларын бекіту туралы» бұйрығына сәйкес, мемлекеттік сатып алуға камералдық бақылауды жүзеге асырады.
Камералдық бақылаудың мақсаты – сыбайлас жемқорлықтың алдын алу, бұзушылықтардың дер кезінде жолын кесу және алдын алу, мемлекеттік аудит объектісіне камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды дербес жою және мемлекеттік аудит объектілеріне әкімшілік жүктемені азайту болып табылады.
Камералдық бақылау тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану нәтижелері бойынша және келіп түскен шағымдар негізінде жүзеге асырылады.
2023 жылы бөліммен 27 194 мемлекеттік сатып алу рәсімдеріне камералдық мониторинг жүргізілді. Оның ішінде 5 945 сатып алуларға хабарламалар жолданды, яғни 21,9% мемлекеттік сатып алулар бойынша бұзушылықтар анықталды.
Тапсырыс берушілер тарапынан мемлекеттік сатып алулар кезінде жіберілетін негізгі бұзушылықтар:
1. Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің бірінші орынбасары – Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2019 жылғы 29 шілдедегі № 798 «Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру тәсілін уәкілетті орган анықтайтын тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің тізбесін бекіту туралы» бұйрығын орындамау;
2. Әлеуеттi өнiм берушiлердiң өтiнiмдерiн дұрыс қарамау. Атап айтқанда, өтiнiмдер конкурстық (аукциондық) құжаттаманың талаптарына сәйкес келмейтiнi анық болған жағдайда мұндай өтiнiмдер конкурсқа (аукционға) қатысуға жiберiледi;
3. Әлеуетті өнім берушінің конкурстық өтініміне шартты жеңілдіктерді дұрыс тағайындамау;
4. Бәсекелестік ортаны сақтамай бір көзден алу арқылы шарт жасасу;
5. Конкурсқа (аукционға) қатысуға алдын ала рұқсат беру хаттамасында, қорытындылар туралы хаттамада әлеуетті өнім берушінің конкурсқа (аукционға) қатысуға өтінімін қабылдамау себептерін толық сипаттамау;
6. Қазақстан Республикасының мемлекеттік сатып алу туралы заңнамасында көзделмеген әлеуетті өнім берушілерге қойылатын біліктілік талаптарын белгілеу.
Айта кету керек, ұйымдастырушылар Департамент тарапынан жіберілген камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою туралы хабарламалардың толық орындалмауы, нұсқамаға сәйкес емес орындалуы әкімшілік ауыртпашылыққа және бюджет қаражатының уақытылы игерілмеуіне әкеледі.
Осылайша, хабарламаны уақытылы және тиісінше орындамағаны үшін банк шоттары бойынша шығыс операцияларын тоқтата тұру туралы 77 хат жолданды. 94 әкімшілік құқық бұзушылық туралы хаттамалар жасалып, соттың қарауына жіберілді.
Жамбыл облысы бойынша ішкі мемлекеттік
аудит департаментінің 2023 жылғы аудиторлық іс-шараларының нәтижелері
Жамбыл облысы бойынша Ішкі мемлекеттік аудит департаменті тарапынан жүргізілген аудиторлық іс-шаралардың нәтижелері бойынша жалпы сомасы 13 640,2 млн.теңгеге 85 бұзушылықтар анықталды, оның ішінде: 3 007,9 млн.теңгеге қаржылық бұзушылықтар, 10 632,3 млн.теңге рәсімдік сипаттағы бұзушылықтар, оның ішінде: мемлекеттік сатып алу рәсімдерін өткізу кезінде 9 926,1 млн. теңге.
Қаржылық бұзушылықтардың негізгі үлесі заңды және жеке тұлғалардың өтініштері бойынша тексеру барысында анықталды – 2 243,0 млн.теңге – 74,6%, Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Ішкі мемлекеттік аудит комитетінің нұсқауы бойынша – 514,3 млн.теңге – 17,1%, мемлекеттік аудит объектілерінің тізбесі бойынша – 250,6 млн.теңге,- 8,3%.
Қаржылық бұзушылықтар бөлігінде бұзушылықтардың келесі түрлері анықталды:
– орындалмаған жұмыстар, көрсетілмеген қызметтер және жеткізілмеген тауарлар үшін қаражатты төлеу – 1 219,6 млн. теңге;
– сапасыз орындалған жұмыстарға-6,4 млн. теңге;
– Қазақстан Республикасы Үкіметінің резервінен бөлінген қаржы жыл ішінде пайдаланылмаған ақшаны қайтаруды қамтамасыз етпеу – 48,2 млн.теңге;
– жалақыны көтеруге республикалық бюджеттен бөлінген ағымдағы трансферт қаражатын мақсатсыз пайдалану – 20,9 млн.теңге;
– бухгалтерлік есеп пен есептілік саласындағы бұзушылықтар – 989,6 млн.теңге;
– жалақы, іс сапар шығындары және басқа төлемдер бойынша бұзушылықтар – 136,3 млн.теңге;
– мемлекеттік активтерді пайдаланудағы бұзушылықтар – 30,9 млн.теңге;
– басқа да бұзушылықтар – 556,0 млн.теңге.
М.Егембердиев,
Жамбыл облысы бойынша Ішкі мемлекеттік аудит Департаментінің басшысы.
Итоги камерального контроля процедур проведения государственных
закупок 2023 года
Департамент внутреннего государственного аудита по Жамбылской области Комитета внутреннего государственного аудита Министерства финансов Республики Казахстан (далее – Департамент) в соответствии с приказом министра финансов Республики Казахстан от 30 ноября 2015 года №598 «Об утверждении Правил проведения камерального контроля» осуществляет камеральный контроль государственных закупок.
Целью проведения камерального контроля является предупреждение коррупции, своевременное пресечение и недопущение нарушений, предоставление права объекту государственного аудита самостоятельно устранить выявленные нарушения по результатам камерального контроля и снижение административной нагрузки на объекты государственного аудита.
Камеральный контроль проводится по результатам применения системы управления рисками и на оснований поступивщих жалоб.
Департаментом в 2023 году проведен камеральный контроль 27194 процедур государственных закупок, их них направлены уведомления по 5945 закупкам, то есть нарушения процедуры проведения государственных закупок установлены в 21,9 % закупок.
Основные нарушения допущенные при осуществлении государственных закупок со стороны заказчиков, то это:
1. Неисполнение приказа Первого заместителя Премьер-Министра Республики Казахстан – Министра финансов Республики Казахстан от 29 июля 2019 года № 798 «Об утверждении перечня товаров, работ, услуг, по которым способ осуществления государственных закупок определяется уполномоченным органом»;
2. Неправильное рассмотрение заявок потенциальных поставщиков, а именно при явных несоответствии заявок требованиям конкурсной (аукционной) документации допускают такие заявки к участию в конкурсе (аукционе);
3. Неправильное присвоение к конкурсной заявке потенциального поставщика условных скидок;
4. Заключение договора из одного источника без сохранения конкурентной среды;
5. Неуказание подробного описания причин отклонения заявки потенциального поставщика на участие в конкурсе (аукционе) в протоколе предварительного допуска к участию в конкурсе (аукционе), протоколе об итогах;
6. Установление квалификационных требований к потенциальным поставщикам, непредусмотренных законодательством Республики Казахстан о государственных закупках;
Следует отметить, что организаторами допускаются ненадлежащее исполнение направленных Департаментом уведомлении об устранении нарушений выявленных по результатам камерального контроля, которое выражается в неполном исполнении, исполнении уведомлении не в соответствии с инструкцией, что приводит к увеличению административной нагрузки и несвоевременному освоению бюджетных средств.
Так, за несвоевременное и ненадлежащее исполнение уведомлении направлено 77 писем о приостановлении расходных операций по банковским счетам, составлено 94 протокола об административном правонарушении и передано на рассмотрение в суд.
Результаты проведенных аудиторских мероприятий Департамента внутреннего
государственного аудита по Жамбылской области за 2023 год
По результатам проведенных аудиторских мероприятий в85 установлены нарушения на общую сумму 13 640,2млн.тенге, из них: финансовые нарушения на сумму 3 007,9млн.тенге, нарушения процедурного характера 10 632,3млн.тенге, в том числе: при проведении процедур по государственным закупкам на сумму 9 926,1 млн.тенге.
Основная доля финансовых нарушений выявлена при проведении аудита по обращениям юридических и физических лиц – 2 243,0 млн.тенге – 74,6%, по поручениям Комитета внутреннего государственного аудита МФ РК – 514,3 млн.тенге – 17,1%, по перечню объектов государственного аудита – 250,6 млн.тенге, что составляет 8,3%.
В разрезе финансовых нарушений были установлены следующие виды нарушений:
– оплата денежных средств за невыполненные работы, не оказанные услуги и не поставленные товары – 1 219,6млн.тенге;
– некачественное выполнение работ – 6,4млн.тенге;
– необеспечение возврата неиспользованных в течении финансового года денег, выделенных из резерва Правительства РК – 48,2млн.тенге;
– нецелевое использование средств текущего трансферта, выделенных из республиканского бюджета на повышение зарплаты – 20,9 млн.тенге;
– нарушения в сфере бухгалтерского учета и отчетности – 989,6млн.тенге;
– нарушения в оплате труда, командировочных и других выплат – 136,3млн.тенге;
– нарушения при использовании активов государства – 30,9млн.тенге;
– прочие нарушения – 556,0млн.тенге.
М.Егембердиев,
руководитель Департамента внутреннего государственного аудита по Жамбылской области.