Жамбыл облысы бойынша ішкі мемлекеттік аудит Департаментінің 2024 жылдың 9 айына әкімшілік және сот тәжірибесінің нәтижелері
Жамбыл облысы бойынша ішкі мемлекеттік аудит Департаментінің 2024 жылдың 9 айына әкімшілік және сот тәжірибесінің нәтижелері
Жамбыл облысы бойынша ішкі мемлекеттік аудит Департаменті өз кұзіреті шегінде Қазақстан Республикасы Кодексінің «Әкімшілік құқық бұзушылық туралы» Кодексінің (бұдан әрі-Кодекс) 722 бабына сәйкес, аудит материалдары, құқық қорғау органдары және басқа да мемлекеттік органдардан материалдары бойынша әкімшілік істерді қарап, хаттамалар толтырады.
Сонымен 207-бап бойынша Қазақстан Республикасының Мемлекеттік сатып алу туралы заңнамасын бұзғаны үшін 10-нан 100 АЕК-ке дейін (айлық есептік көрсеткіш), қайталанған жағдайда 200 АЕК.
Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп пен қаржылық есептілік туралы заңнамасын бұзғаны үшін 238, 239-баптар бойынша жеке тұлғалар, лауазымды тұлғалар, заңды тұлғаларға 50, 100 АЕК мөлшерінде, қайталанған жағдайда 200 АЕК және 1000 АЕК дейін айыппұл салуға әкеп соғады.
250-бап бойынша міндетті аудит жүргізуден жалтарғаны үшін шағын 15 АЕК, орта – 20 АЕК, ірі-200 АЕК айыппұл салуға әкеп соғады.
Департаментпен Кодекстің 462-бабының 3-бөлігі бойынша хаттама толтырып, ведомстволық бағыныстылығы бойынша қарау үшін әкімшілік істер сотқа жіберіледі. Онда заңды талаптарды немесе нұсқамаларды орындамағаны немесе тиісінше орындамағаны үшін лауазымды тұлғаларға 15 АЕК мөлшерінде айыппұл салынады.
Айта кету керек, жоғарыда аталған құқық бұзушылықтар Кодекстің 810, 811 бабына сәйкес, қысқартылған тәртіпке қаралуы мүмкін. Бұл норма 7 (жеті) тәулік ішінде айыппұл сомасын аталған санкциясының 50% (елу пайызы) мөлшерінде айыппұл төлеу құқығын белгілейді. Мұндай құқық пайдаланылмаған немесе тиісінше пайдаланылмаған жағдайда Әкімшілік құқық бұзушылық іс жүргізу жалпы тәртіппен жүзеге асырылады. Яғни Департаментпен Кодексте көрсетілген айыппұлдың толық сомасына қаулы шығарылады.
2024 жылдың есептік кезеңінде Департаментте барлығы 602 әкімшілік хаттамалар тіркеліп, оның ішінде: 457 материал қаралып әкімшілік айыппұлдар салынған. 145 материал сотқа берілген.
Салынған айыппұлдардың жалпы сомасы 66,4 млн. теңгеге айыппұл салынып, 66,0 млн. теңгесі өндірілді. Өндірілгені 99,4 пайызды құрайды, қалған – 396,8 мың теңге төлем уақыты бар.
Департаментпен аудиторлық іс-шаралар қорытындысымен 2 – талап арыз беріліп, 1-еуі ішінара қанағаттандырылған, 1-еуі қаралуда. Департаментке берілген талап арыз – 6. Оның 4-еуі қанағаттандырылды, 3-еуі қанағаттандырудан бас тартылды,1-еуі шақыртып алынған,1-еуі кері қайтарылған.
Сонымен қатар, Департаментпен Кодекстің 239 және 250-баптарына сәйкес, қоғамдық мүддені білдіретін ұйымдарға (бұдан әрі – ОПИ) шара қолдану бойынша жұмыстар жүргізілді.
Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Ішкі мемлекеттік аудит комитетінің 9.09.2024 жылғы № KВ/7804-И хатына сәйкес, депозитарий – «Ақпараттық-есептік орталық» акционерлік қоғамының ақпаратына сәйкес, қоғам мүддесін қорғайтын ұйым – ОПИ Қаржылық есептілік депозитарийіне (бұдан әрі – Депозитарий) 2023 жылға арналған жылдық қаржылық есептілікті және оған аудиторлық есепті заңнамада белгіленген тәртіппен ұсынбағаны анықталды.
Соған орай, 2024 жылға «Ақпараттық-есептік орталық» АҚ-ның ұсынған 18-ОПИ-дің (ҚЕ), 239-бап. қаржылық есептілікті ұсынбау немесе уақтылы ұсынбау бойынша әкімшілік жауапкершілікке 6 – ОПИ тартылып, 3 138 200 теңгеге айыппұл салынды, оның 2-еуі, яғни 584 400 теңге өндіріліп, қалған 553 800 теңгені төлем уақыты бар.
Айта кетерлік жайт, 2 ОПИ бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнама талаптарын бірнеше рет бұзған және сәйкесінше Кодекстің 239-бабының 2-бөлігімен тартылған.
Департаментпен қалған заңды тұлғаға қатысты Қазақстан Республикасының «Әкімшілік құқық бұзушылық туралы» Кодексінің 790-бабына сәйкес, мәжбүрлеу шаралары қолданылды.
Қазіргі уақытта департамент қызметкерлерінің басым бөлігі іссапарда жүргендіктен, олардың іссапардан келген уақытта қосымша техникалық сабақ жүргізу қажеттігін айтып өтті.
Сонымен қатар, Департамент қызметкерлеріне аталған хатта көрсетілген нұсқаулықты жұмыста пайдалану үшін бөлім басшыларына электронды түрде жолданып, нұсқаулықтағы талаптарын сақтап ақпараттық жүйені тиісті деңгейде жұмыс жасау туралы түсіндірілді.
Департаментпен кәсіпорын басшыларына Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес, заңнама нормалары мен талаптардың қатаң сақталуы түсіндірілді.
Сондай-ақ, алдағы уақытта құқық бұзушылықтарды болдырмау мақсатында кәсіпорындарға құқық бұзушылықты уақтылы түзету және техникалық оқу жүргізу қажеттілігі туралы ұсынылды.
Итоги административной и судебной практики Департамента внутреннего государственного аудита по жамбылской области за 9 месяцев 2024 года
В рамках своих полномочий Департаментом внутреннего государственного аудита по Жамбылской области в соответствии со статьей 722 Кодекса Республики Казахстан «Об административных правонарушениях» (далее-Кодекс) рассмотриваются административные дел и составлются протокола по материалам аудита, правоохранительных и государственных органов.
Так, по статье 207 за нарушение законодательства Республики Казахстан о государственных закупках, влекут штраф в размере от 10 до 100 МРП (месячных расчетных показателей), при повторности 200 МРП;
– по статьям 238, 239 за нарушение законодательства Республики Казахстан о бухгалтерском учете и финансовой отчетности физическими, должностными лицами, юридическим лицом, влекут штраф в размере 50,100 МРП, при повторности 200 МРП, и до 1000 МРП;
– по статье 250 за уклонение от проведения обязательного аудита, влечет штраф на малый 15 МРП, на средний – 20 МРП, на крупный-200 МРП;
Департаментом составляются протокола по статье 462 части 3 Кодекса, и направляются по подведомственности для рассмотрения административных дел в суд, где за невыполнение или ненадлежащее выполнение законных требований или предписаний налагается штраф на должностных лиц – в размере 15 МРП.
Следует отметить, что вышеназванные правонарушения рассматриватся в сокращенном порядке согласно ст. 810, 811 Кодекса, где данная норма устанавливает право оплаты штрафа в размере 50% (пятидесяти процентов) от указанной санкции статьи суммы штрафа в течение 7 (семи) суток. В случае неиспользования или ненадлежащего использования такого права производство по делу об административном правонарушении осуществляется в общем порядке, то есть, Департаментом выносится постановление на полную сумму штрафа в предусмотренных статьях.
Так, за истекший период текущего года Департаментом зарегистрировано 602 материала, из них: рассмотрено и привлечено к административной ответственности по 457 материалам, 145 материала передано в суд на рассмотрение.
Сумма наложенных административных штрафов составила 66,4 млн.тенге, взыскано 66,0 млн.тенге, что составляет 99,4 %, остаток не взысканой суммы в бюджет – 396,8 тыс.тенге, сроки не подошли.
По результатам аудиторских мероприятий за отчетный период 2024 года Департаментом поданы — 2 иска, 1- удовлетворено частично,1- на рассмотрении.
Количество поданных исков на Департамент составило — 6, из них: 1 – удовлетворено, 3- отказано,1- возврат,1- отозван.
Кроме того, Департаментом проведена работа по принятию мер к организациям публичного интереса (далее – ОПИ) в соответствии со статьями 239 и 250 Кодекса.
Так, согласно письма Комитета внутреннего государственного аудита МФ РК от 09.09.2024 года № КВ/7804-И сообщено что согласно данным уполномоченного органа по ведению депозитария – АО «Информационно-учетный центр» организация публичного интереса – ОПИ не представлено в Депозитарий финансовой отчетности (далее — Депозитарий) годовая финансовая отчетность за 2023 год и аудиторский отчет к ней в установленном законодательством порядке.
В связи с чем, за 2023 год департаментом из представленных АО «Информационно-учетный центр» 18-ти ОПИ (ФО), Статья 239. Непредставление либо не своевременное представления в ДФО финансовой отчетности, привлечены к административной ответственности 6– ОПИ, на сумму 3 138 200 тг, где взыскано 2 584 400 тг, остаток по 2-м составил 553 800 тг, сроки оплаты не подошли. Необходимо отметить, что 2 ОПИ повторно нарушили требования законодательства о бухгалтерском учете и финансовой отчетности и соответственно привлечены по части 2 статьи 239 Кодекса.
По остальным юридическим лицам Департаментом приняты меры принудительного характера согласно ст.790 Кодекса Республики Казахстан «Об административных правонарушениях».
Департаментом руководителям предприятия разъяснены нормы законодательства и о строгом соблюдении требовании в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
Также, впредь в целях недопущении правонарушении предприятиям рекомендовано о необходимости своевременного исправления правонарушении и проведения технической учебы.
Рахымжан Дильдаев,
руководитель департамента внутреннего
государственного аудита по Жамбылской области.