Жаңа әдеп кодексі – жаңа талаптар

630 Views

Бүгінде мемлекеттік аппарат­тың қызметі қоғам сұраныстарын қанағаттандыруға, оның ішінде азаматтардың құқықтары мен заңды мүдделерін қорғауға, яғни сервистік қызмет көрсетуге бағытталуда.
Демек, клиентке бағдарланған мемлекеттік аппарат құру – жалпы мемлекеттік қызметшілердің көзқарасын түбегейлі өзгертуді талап етеді.
Жаңа редакцияда бекітілген Әдеп кодексі мемлекеттік қызметкерлердің менталитетін жаңаша қалыптастыруға зор үлес қосары сөзсіз.
Өздеріңізге белгілі, Қазақстан Республикасы Президентінің 2022 жылғы 22 ақпандағы №814 Жарлығымен Қазақстан Республикасы мемлекеттік қызметшілерінің әдеп кодексі жаңа редакцияда бекітілді.
Әдеп кодексінде мемлекеттік қызметтің қоғам өміріндегі рөлі, мемлекеттік қызметшілердің ұста­нымдары мен қоғамның мемле­кеттік қызметке, мемлекет пен оның институттарына деген сенімін сақтауға және нығайтуға ұмтылу қажеттігі айшықталған.
Сонымен бірге, қызметшілердің мемлекеттік саясатты ұстануы аталып өтілген.
Әдеп кодексінің жаңашыл­дық­тарының бірі болып мемлекеттік қыз­меттің әдептік қағидаттарын бекі­тілуі танылады.
Осы ретте, мемлекеттік қызмет­ші­лердің қызметтік әдебі адал ниеттілік, адалдық, әділдік, ашықтық, сыпайылық, клиентке бағдарлану қағидаттарына негізделеді.
Бұл жағдайда клиентке бағдарла­ну қағидаты мемлекеттік қызметтерді тұтынушы ретінде халықтың сұра­ныс­тарына толықтай бағдарлай отырып, көрсетілетін мемлекеттік қызметтердің сапасын арттыру және жолданымдарды қарау кезiнде төрешiлдiк көрiнiстерiне және әуре-сарсаңға салуға жол бермеуді білдіреді.
Бұдан бөлек, мемлекеттік қыз­мет­шілердің жүріс-тұрыс ережелері қызметтік әдеп стандарттарында көрініс тапқан.
Атап айтқанда, қоғамдық кеңістік­тегі мемлекеттік қызметшілердің азаматтармен және әріптестерімен қызметтік қарым-қатынастағы, қыз­меттен тыс уақыттағы қызметтік әде­бінің стандарттары.
Мәселен, мемлекеттік қызметші­лер қарапайым болуға, жалпыға бір­дей қабылданған моральдық-әдептік нормаларды сақтауға, шындыққа сәй­кес келмейтін мәліметтерді таратпауға міндетті.
Сонымен бірге, азаматтармен қа­рым-қатынаста әдептілік танытуы, дөрекілік, қадір-қасиетін кемсіту, әдеп­сіздік және бейәдеп мінез-құлық фактілеріне жол бермеуі, өздерінің әрекеттерімен және мінез-құлқымен олардың тарапынан сынға себепкер болмауы тиіс.
Әдеп кодексіне сәйкес, мемлекет­тік қызметшілер ұжымда іскерлік және жанашыр өзара қарым-қатынас пен сындарлы ынтымақтастықты орнатуға және оны нығайтуға ықпал етеді.
Аталғандардан бөлек, бұған дейін қолданыста болған Әдеп кодексіндегі мемлекеттік қызметшілерге қойылатын келесідей талаптар:
– өздері қабылдайтын шешімдер­дің заңдылығы мен әділдігін қамта­ма­сыз ету;
– қызметтік міндеттерін тиімді атқару үшін өзінің кәсіби деңгейі мен біліктілігін арттыруға, Қазақстан Республикасының заңдарында бел­гіленген шектеулер мен тыйымдарды сақтау;
– жасағаны үшін заңнамада тәртіптік, әкімшілік немесе қыл­мыс­тық жауаптылық көзделген құқық бұзушылықтар мен теріс қылық­тарды жасауға жол бермеу және тағы басқалары оларды тәжірибеде қол­да­нудың икемсіздігіне және заман талабына сәйкес келмеуіне байланысты алынып тасталған.
Л.Илебаев,
Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Жамбыл облысы бойынша департаменті басшысының орынбасары.

Поделиться ссылкой: