Жаңа әдеп кодексі – жаңаша қадам

575 Views

Жуырда Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Төрағасы Дархан Жазықбаев БАҚ өкілдеріне сұхбат берген болатын. Біздің редакциялық алқа сәті түскен сұхбаттың үзіндісін назарларыңызға ұсынуды жөн көрді.

– Дархан Медеғалиұлы, жақында Президент Жарлығымен мемлекеттік қызметшілердің Әдеп кодексі жаңа редакцияда қабылданды. Әдеп кодексіне өзгеріс енгізуге не себеп болды?
Өздеріңізге мәлім, Мемлекет бас­шысы Қасым-Жомарт Тоқаев ағымдағы жылдың қаңтар айында Парламент Мәжілісінің отырысында және кейіннен сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл мәселелері жөніндегі жиында сөйлеген сөзінде мемлекеттік аппараттың жұмысына жаңаша көзқарас қажет екендігін және мемлекеттік қызмет жүйесі іс жүзінде сервистік сипат алып, клиентке бағдарлануы үшін түбегейлі өзгерісті талап ететінін атап өтті.
Қоғамда болып жатқан өзгерістер мен күнделікті өмірдегі жекелеген факторлар мемлекеттік басқару жүйесін жаңаша ұйымдастыру қажет екендігін ұғындырып отыр. Мемлекеттік бас­қаруды жаңаша ұйымдастыру жаңа Қазақстанды қалыптастыру жолындағы басты фактор болып табылады.
Осыған байланысты қоғамның мемлекеттік органдарға деген сенім дең­гейін арттырып, халықпен кері байла­нысты жақсарту бағытында жұмыстар атқарылуда. Бізге, адамға бағдарланған мемлекеттік басқарудың жаңа моделін қалыптастыру қажет.
Осы тұрғыдан алғанда, жаңа Әдеп кодексі қызметтік әдеп нормаларын дұрыс түсінуде және қолдануда ерекше маңызға ие.
Мемлекеттік қызмет жүйесінде қалыптасып отырған бірқатар сын-тегеуріндерді шешу Әдеп кодексін жаңа редакцияда қабылдауға басты себеп болды.
– Қысқаша айтып өтсеңіз, жаңа Әдеп кодексінде не өзгерді?
Егер бұрынғы Әдеп кодексінде мемлекеттік қызметшілерге қойылатын мо­ральдық-адамгершілік талаптар мен олардың мінез-құлқының негізгі қағидаттары бірге қаралып келген бол­са, жаңа редакцияда бұл олқылықтар жойылып, мемлекеттік қызметшіге қойы­латын әдеп талаптары мемлекеттік қызметшінің қызметтік әдебіне қатысы жоқ ережелерден бөлек, өз алдына жеке қарастырылып отыр.
Жаңа Әдеп кодексі ең алдымен қыз­меттік әдеп стандарттарын белгі­леуге бағытталған және мем­ле­кет­тік қызметшілердің бойында мораль­дық-адамгершілік қасиеттерді ор­нық­­тырудың негізі болып табылады.
Мұнымен қатар, жаңа Кодексте Агент­тік пен оның аумақтық орган­дары, қызметтік әдепті бұзудың про­фи­лактикасын үйлестіруші органдар ретінде айқындалып отыр. Осыған байланысты, алдағы уақытта Әдеп жө­ніндегі уәкілдердің, Комиссиялар мен кеңестердің әдеп бұзушылықтарды ес­керту және алдын алу бойынша жұмыстары жандандырылатын болады.
– Кодекстің жаңа редакциясында мемлекеттік қызметшілерге қойылатын талаптарға қатысты қандай өзгерістер бар?
Жаңа редакцияда Кодекстің құры­лымы өзгертіліп, «Мемлекеттік қызметтің әдептік қағидаттары» деп аталатын тарау енгізіліп отыр. Осыған сәйкес, мемлекеттік қызметшілердің қыз­меттік әдебі алты қағидатқа негіз­делген.
Олар – адал ниеттілік, адалдық, әділдік, ашықтық, сыпайылық және клиентке бағдарланушылық. Айта кету керек, мемлекеттік қызметшілерге мұн­дай талаптар бұрынғы кодексте де қойыл­ған. Бірақ, байқасаңыз, Кодекстің жаңа редакциясында ашықтық және клиентке бағдарлану қағидаттарын сақтау талаптарына басымдылық беріл­ген. Соған сәйкес мемлекеттік қызмет­шілер мемлекеттік қызметтің негізгі тұтынушысы саналатын халық­тың талабына барынша икемді, жұрт­шылықпен жұмыс істеуге дайын болуы және өз жұмысының ашықтығын қамтамасыз етуі тиіс.
Жалпы алғанда, негізгі өзгерістер осы бағыттарда болып отыр. Кодекске енгі­зілген түзетулер сервистік, ашық және халық үшін қолжетімді мемле­кет­тік аппараттың қалыптасуына ықпал етеді деп күтілуде.
– Дархан Медеғалиұлы, толық­қанды ақпарат үшін рахмет. Жаңа Әдеп кодексі халықтың мемлекеттік институттарға сенім деңгейінің артуы­на ықпал етеді деп үміттенеміз.

Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Жамбыл облысы бойынша департаменті.

Поделиться ссылкой: